loading...
اويل وطنم.عشق من اویل
اویلی ریکا. بازدید : 220 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (2)

اویل


درمیان دره های سردسیر کوهساران شمال در کمر کش کوه های بلند البرز  میانی  درست  مرز میان  جنگل های  پهناور و  کوهپایه های کجور روستای وجود دارد به نام اویل avil(با فتح الف بر وزن طویل)  اویلی ها وکجوری هاخود اویل را اولavel-با حذف(( ی)) و کسر ((واو))- تلفظ می کنند .اینکه نام اویل به چه معنی است اسم مکان است یا خیر؟ و چه وجه تسمیه ای دارد؟ مشخص نیست .شاید  نامی مازندرانی باشد به معنی  محل بلند یا محل گذر اب(  ا+ول ــa+vel.)..


اویل کنونی دهکده ای است بالاتر از  ده قدیمی که گمان می رود بر اثر زلزله سالهای پیشین کجور( حدود سالهای1200-1220  ه.ش )ویران گردید ؛بنا نهاده شده است . از کند و کاو هایی که برای راه سازی در ((دیانdian))- دره ای بین اویل و روستای همسایه- برای بهسازی جاده رو ستا ی مجاور ((کشکک) )( و روایت هایی مبنی بر یافتن خمره توسط راننده ماشین راه سازی ) انجام گرفت دیوار خانه های قدیمی که با ساروج ساخته شده بود. گمان می رود که روستای قدیمی در محل کنونی حمام جدیدالتاسیس ده قرار داشته است یا در محل دورتر که نزدیک سر جار است به نام(( اول نسی))..در دوره قاجاریه و قبل از و قوع زلزله که کجور جز ولایات اباد ایران به شمار می رفت .حتی بعد از زلزله تا اواخر دوره پهلوی اول  ((اول)) جزء دهکده های اباد و پر جمعیت کجور به حساب می امد . که اکثر ساکنان ان مالک بوده و به دلیل اینکه دام پروری اصلی ترین شغل ساکنان انها بود مراتع زیادی در اختیار اویلی ها قرار داشت . چراگاه تابستانی انها  ((اسبه او)) اصلی ترین و مناسب ترین مرتع برای چرای تابستانی گاودار ها و چار وداران بود ..بخش هایی از مناطق ((خشک رود شرقی و غربی )) ((چلک شرقی و غربی ))که در مناطق قشلاقی نوشهر کنونی واقع است و مناطق جنگلی  ((بنجه بن ))و ((گزاناسن)) ...جزء مراتع حضرات قمی اویلی که اصلی ترین ساکنان کنونی و صد سال اخیر روستا را تشکیل می دهند  بوده است .

اویلی ریکا. بازدید : 167 یکشنبه 06 دی 1394 نظرات (3)




               سرجار



اقا سید محمدو سرجار اقا

نسل کیا سلطون غریب و تنها


اویل کوه ره وه هاکرده شه جا

ونه مدفن بوه ی جار بالا


اقا سید علی هم وه تباره

سید علی کیا دره ونه براره


سبز دیوار تنه از دیر دیاره

ته کناپش همیشه سبزه زاره


ته دیداره همش دل بی قراره

همین جانه اقای ملک سر جاره


سر جار اقا امیدو گمونه

زیارتگاه کل شیعیونه


اویله افتخا رو وه نشونه

ازهمه جا زوار اینه و شونه


اویله رنگ و رو هادای اقا 

اویله عطرو بو هادای  اقا


اویله سکه سوءهادای اقا

اویله اسمه لو (بالا)هادای اقا

اویلی ریکا. بازدید : 177 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)


برای پهلوان شدن باید با نفست مبارزه کنی ودر هر میدانی پشتش را به خاک بمالی

نایب قهرمان مسابقات کشتی پهلوانی ایران

جهان پهلوان عبدالله قمی کسب افتخاردیگر از طرف شما که باعث غرور وسربلند ی کلیه همولایتیها شده اولا به شما وخانواده محترمتان وبعد به کلیه هم ولایتیهای عزیز تبریک عرض نموده امید است که جوانان ورزشکار اویل با الگو قرار دادن شما باعث شکوفایی ورزش در محل همراه با کسب پهلوانی وقهرمانی باشند .

از طرف تربیت بدنی وکلیه ورزشکاران وورزش دوستان اویل

اویلی ریکا. بازدید : 131 چهارشنبه 02 دی 1394 نظرات (0)

عظمت ما به خاطر شهادت جوانان و فرزندان این ملت است

                                                                                        مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

                                                                             تربیت بدنی و ورزشکاران روستای شهید پرور اویل


با توجه به مسابقات فوتبال جام وحدت اویل (جام شهید ابراهیم)تیم ملکار تنها تیمی بود که متبرک به نام شهدای منطقه ملکار بوده است.بنا به احترام به نام زیبای این تیم تربیت بدنی و ورزشکاران اقدام به این حرکت فرهنگی کردند.

تصویر زیر تیم بسیار خوب ملکار در مسابقات جام وحدت یادبود شهید ابراهیم قمی

اویلی ریکا. بازدید : 180 چهارشنبه 02 دی 1394 نظرات (0)



اینجانب مجید خدابنده اویلی فرزند حاج کریم خدابنده اویلی از اهالی روستای شهید پرور اویل به دلیل عشق و محبت قلبی بسیار شدید به زادگاهم که زادگاه ۲۷تن لاله پر پر است اشعاری را سرودم تا تقدیم شهدای عزیز و گرانقدر وهم چنین هم محلی های عزیز و بامرام روستایم کنم.امید است تمام جوانان واهالی روستای اویل همیشه افتخار افرین و سربلند باشند.



اویل کوه شنه دیار قربون

اویل کوه شه افتخار قربون

اویل کو شنه وطن قربون

ته شهیدون خسته تنه قربون

۲۷شهید اویل یادگاره

تا دنیا باقیه امه افتخاره

اویل کوه شنه دیمای قربون

سبز زار سرجار اقای قربون

اویل کو تنه حرمت قربون

اویلی من ته معرفت قربون

اویلی تو همیشه زنده باشی

الهی که همش پاینده باشی

الهی که اویل اباد بواشی

همیشه مردمون یاد دواشی

مه افتخار اینه که اویلیمه

اویل کوه سه مثل ککی مه

خدا بنده هسمه حاجی ریکا

بوتمه شه محله چند تا مصراع

اویلی ریکا. بازدید : 142 جمعه 08 آبان 1394 نظرات (0)

                                       


جناب اقای علی وازی اویلی

کسب مقام سوم جنابعالی در مسابقات کشتی ازاد نوجوانان استان البرز در وزن 76 کیلو را به شما و خانواده محترم تبریک عرض کرده و امید است با تلاش و پشتکار فراوان شما هم محلی عزیز را در مسابقات اینده شرکت کرده و به بالاترین مقام مفتخر گردید.


                                                         ازطرف:مدیریت وبلاگ و جوانان دهکده اویل       







اویلی ریکا. بازدید : 159 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (3)

طی احکامی از سوی محمدرضا رستمی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر حسن کمالی به عنوان مدیر استان فارس و علی قمی اویلی به عنوان مدیر استان مازندران منصوب گردیدند.

متن احکام رستمی به شرح زیر است:

 


  • جناب آقای علی قمی اویلی
  • با سلام               
  • نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به مدت یک سال بعنوان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان مازندران  منصوب می گردید.
  • امید است با توکل به خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) ضمن رعایت جوانب شرعی و مقررات مربوطه اقدامات ذیل را در سرلوحه کاری خویش قرار دهند:
  • تعمیم و گسترش سطح پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر
  • ارتقاء سطح تعاملات سازنده با کلیه نهادها و دستگاه های اجرایی
  • اطلاع رسانی و معرفی تعهدات و حمایتهای صندوق
  • استفاده بهینه از منابع صندوق در راستای نیل به اهداف تبیین شده به ویژه اصول و سیاست های نظام جامع تامین اجتماعی
  • حفظ و صیانت از کلیه منابع و امکانات صندوق در سطح استان
  • تکریم و رعایت حقوق بیمه شدگان و مستمری بگیران
  • برنامه ریزی، پایش عملکرد و نظارت همه جانبه بر امور کارگزاریهای صندوق
  • استفاده از کلیه ظرفیتها در توسعه فعالیت صندوق خصوصا تعامل با علماء، روحانیون، مقامات بومی و محلی در جهت معرفی صندوق
  • انجام بهیه سایر امور محوله
  • رجا واثق دارد خدمت خالصانه و ارزشمند جنابعالی در راستای وظایف و مسئولیت های محوله موجبات رضایت حق تعالی را فراهم خواهد آورد.
  •        محمدرضا رستمی
اویلی ریکا. بازدید : 129 دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 نظرات (1)
 دومين جلسه بررسى مسايل ورزشى  دهکده اويل و انتخاب شوراى ورزشى روز شنبه 26 ارديبهشت در مسجد چهارده معصوم(ع) کمالشهر برگزار شد .
اين جلسه با استقبال کمترى نسبت به جلسه قبل رو به رو شد و تقريبا ميتوان گفت یک سوم از افراد جلسه قبل حضور داشتند. در اين جلسه افراد حاظر مجددا به بحث و تبادل نظر پرداختند و نقطه نظرات خود را بيان کردند که در اين جلسه آقاى ايرج وازى به عنوان بزرگتر از همه جوانان خواست که وحدت و همدلى خود را حفظ کنند و اين مسابقات را ادامه دهند و جوانان را دور هم جمع کنند همچنين آقاى اسماعيل قمى عضو سابق شوراى ورزشى گفت: هرگونه کمکى تا قبل از اعزام به خدمت از دستش بر بيايد براى جوانان و محلش انجام خواهد داد. 
در پايان آقاى مهدى قمى گفت در صورتى که افرادى در شوراى ورزشى باشند که بتواند با آنها کارکند اين مسوليت را قبول ميکند ايشان آقاى مرتضى خدابنده را پيشنهاد دادند که آقاى خدابنده هم پذيرفتند و در ميان جلسه هم ارتباطى را با آقاى صفر قمى عضو شوراى اسلامى روستا برقرار کردند و آقاى صفر قمى هم اين عزيزان را پذيرفت و خودش هم به اين جمع اضافه شد و مقرر شد اگر توانستند افراد ديگرى را اضافه کنند وگرنه خودشان سه نفر بار مسوليت را به دوش بکشند.  با آرزوى موفقيت براى اين عزيزان. 
اویلی ریکا. بازدید : 97 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

در این جلسه که جهت انتخاب شورای ورزشی توسط ورزش دوستان گذاشته شده و این جلسه از دو جهت1) انتخاب شورای ورزشی2)تقدیر از شورای ورزشی سابق راس ساعت 21:30با حضور حدودا30 نفر با کلام ایات وحی توسط سعید قمی اغاز شد.عباس قمی به نمایندگی از شورای اسلامی و با اعلام جلسه از حسن و اسماعیل قمی با اعطاء لوح تقدیری تشکرکرد.اسماعیل در پاسخ از زحمت شورای جشنواره و تمامی عزیزان که همکاری خود را به محل به تثبیت رسانده بودند تشکر کرد.


مرتضی خدابنده به عنوان فعالان محل در ابتدای سخنانش ارزوی پیشرفت جوانان و پیشرفت محل را ارزوی قلبی خود دانست  وازآقاى حسین قمی در خواست کرد که مسوليت شوراى ورزشى را بپذيرد. 

ضمن رد کردن این در خواست از سوی آقاى  حسین قمی وی افزود فرهنگ سازی ورزشی بدون رشداخلاق در بين خود ورزشکاران بي فايده است  و فقط ورزشکاران به دنبال قهرمانی هستند در صورتی که منش پهلوانی جایگاه ویژه ای دارد.خدابنده کمک بزرگان ورزش و افزودن روحیه به جوانان را کار فرهنگی دانسته و از این رو ورود بزرگان را به ورزش دهکده اویل خواستار شد.

در این میان.آقاى  اسماعیل قمى تقدیری از مهدی قمی یکی از داوران و خدمتگزاران جهت هر چه بهتر شدن مسابقات و جشن به عمل اورد و در ادامه در خواست ایین نامه برای شورای ورزشی و تبلیغ مثبت در مجامع عمومی و شرایط به وجود امدن مسابقات(اشپزی،صنایع دستی)برای بانوان و تقدیر از هییت اجرایی را خواستار شدند.وی افزودانتخاب یک شخص به انتخاب شورای و الباقی کارو چيدمان اعضاء ان توسط خود شخص باشد تا کابین قوی و قدرتمند تشکیل شود.وی گلایه ای از ورزشکارانی که بی احترامی به داور غریبه بازی ها کردند را اخلاق غیرورزشی دانست.

مهدی قمی بازیکن محبوب وسرشناس تیم ذاکرین درخواست مجدد شورای ورزشی را به آقاى  اسماعیل قمی داد تا برگزاری این بازیها و جشنواره را این جوان زحمتکش انجام دهد.که اين درخواست با حمايت همه حاظران در جلسه همراه شد اما عضو سابق شوراى ورزشى مهندس قمى در پاسخ به اين درخواست گفت: در تاريخ اول تير اعزام به خدمت مقدس سربازى مي باشد و برخلاف ميلش نمي تواند اين کار را ادامه دهد اما عنوان کرد هرکمکى از دستش بربياد انجام خواهد داد. 

حسن قمی دیگر عضو شورای ورزشی بیشتر سکوت اختیار و به حرف های اهل ورزش گوش فرا میداد.اما از سختی این کار و اهانت های شده به او گفت و در جواب درخواست حاضرین جلسه با اعلام تیم داری به نام تیم شاهین البرز این مسوولیت را از خود دور و در اختیار تیم بودن را گزینه اول خود دانست.

ضمن اینکه تقریبا حداکثر حاضرین جلسه با انتخاب شخصی که دارای تیم است به عنوان شورای ورزشی مخالف بودند و آقاى  احمدرضاقمى با دو سوال از نماینده شورا اسلامی که ایا شرط شخص تیم دار در شورا ورزشی  نباشد شامل حال نوشهر هم می باشد و دومین سوال و خواسته که یک نفر به عنوان مسوول و انتخاب شورا توسط یک نفر باشد.

نتیجه گیری جلسه به این صورت شد که تا شنبه شب مبعث رسول اکرم مسولین تیم ها با اعلام امادگی نزد اقای مرتضی خدابنده اعلام حضور و نام نویسی کنند تا جلسه شب شنبه به نتیجه برسد. ان شاء الله

اویلی ریکا. بازدید : 118 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

اخرین خبر از شورای ورزشی اویل به نقل از نماینده شورای اسلامی در شورای ورزشی دهکده اویل.
سوال و جواب هایی که توسط صفر قمی (نماینده شورای اسلامی در شورای ورزشی) و اویلی ریکا.
با توجه به دغدغه جوانان و ورزش دوستان دهکده شهید پرور اویل در خصوص شورای ورزشی و برگزار شدن مسابقات جام وحدت،به سراغ صفر قمی اویلی(عضو شورای اسلامی ونماینده شورای اسلامی در شورای ورزشی)رفتیم تا اطلاعاتی کسب و در خدمت دوستان بگذاریم.
در خصوص انتخابی و یا انتصابی بودن شورای ورزشی،اقای صفر قمی گفت:
شورای ورزشی بصورت انتصابی توسط شورای اسلامی انتخاب می شود.که دارای یک نفر رییس که منتخب از بین شوراهای ورزشی می شود و سکان هدایت این شورا را به اختیار میگیرد.شورای ورزشی گروهی متشکل از 5 نفر که 2 نفر از کرج وحومه و 3 نفر دیگر در نوشهر و حومه از بین جوانان و علاقه مندان به ورزش انتخاب می شود.گزینش اعضای شورای ورزشی دهکده اویل به این صورت می باشد که اول از بین جوانان و علاقه مندان به ورزش،به شورای اسلامی معرفی و پس از تحقیقات به عمل امده ؛توسط شورا حکم انتصابی انها برایشان ابلاغ خواهد شد.
ضمنا تنها گزینه شورای اسلامی برای شورای ورزشی جناب اقای مهندس اسماعیل قمی که با برنامه ریزی های بسیار خوبش مسابقات اخیر را به اتمام رسانده می باشد.
ایشان در پاسخ رشته های برگزاری جهت جشنواره مسابقات ورزشی افزودند:برنامه ریزی رشته های فوتسال،طناب کشی و چوتپکا شده است که قصد داریم در اینده رشته های دیگر ورزشی همچون والیبال و ورزش سنتی و پرطرفدار کلشت کا را پیگیری کنیم که ان شاءالله باعث روحیه و طراوت بین اهالی محل شود.وی در ادامه گفت:در حال حاضر جشنواره مسابقات ورزشی فعلا در زمین استجاری انجام میگیرد که در صدد فراهم نمودن زمین ورزشی متناسب برای جوانان محل می باشیم که این جز با تلاش و همکاری،همراهی مسولین محقق نمی گردد.
این عضو منتخب مردم در شورای اسلامی در خاتمه افزود: از همه جوانان،صاحب نظران در امر ورزش و همچنین بزرگان محل استدعا و انتظار داریم که جهت بهتر برگزار شدن این جشنواره ورزشی و سنتی کمک بیشتری در زمینه فکری،جسمی،مالی،فرهنگی کمک حال ما باشند و هر گونه انتقاد و پیشنهاد سازنده عزیزان را پذیرا می باشیم.  

اویلی ریکا. بازدید : 88 چهارشنبه 12 فروردین 1394 نظرات (0)


حمام (خزینه)قدیمی اویل که جهت بزرگ تر و ایجاد نمازخانه توسط معمار نامی منطقه سپهدار قمی(اوستا سپهدار)فرزند جلیل به کمک اهالی محترم روستا در ساخت ساروج بازسازی شد.

با توجه به خزینه بودن حمام مثل"تمامی خزینه های اطراف و منطقه"این خزینه هم قربانیانی داشت که میتوان از این قربانیان به فرزندان هدایت.فتاح و عینعلی اشاره کرد

ساعت کار خزینه به این صورت بود که:

از صبح شفق تا طلوع افتاب برای اقایان و از طلوع افتاب تا غروب ان برای بانوان

لازم به ذکر است که برای دایر بودن خزینه که با هیزم به سختی انجام میشد توسط اهالی محل و به دلخواه شخص انجام میشد که میتوان از زحمتکشان ان به:

_مرحوم خضرالله قمی(فرزندمرحوم حق وردی)

_مرحوم رمضان قمی(فرزند مرحوم محتشم)

_یحیی قمی(فرزند مرحوم ملا علی)

_مرحوم حمزه قمی(فرزند مرحوم اقا رضا)

_مرحوم حجت قمی(فرزند مرحوم صاحب)

_مرحوم عیدعلی قمی(فرزند مرحوم بابا گل)

و فیض الله لر(مرحوم)که زحمات بی دریغش برای تمامی اهل محل اشکار و مشهود بود.

.

.

.

.

.خواهشمندم اطلاعات تکمیلی در مورد خزینه اویل را به اطلاع بنده حقیر رسانده تا به صورت مجازی به اطلاع دوست داران اویل عزیز رسانده شود.


ارسال کننده تصویر علی اقا فرزند دلبند شهید والا مقام علیرضا قمی اویلی

اویلی ریکا. بازدید : 163 جمعه 01 اسفند 1393 نظرات (2)



اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.


مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل متاهل جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت بسیج یگان
تحصیلات ابتدایی رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت بیسیمچی
نام مادر گلنار شغل
رسته تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت     1366 محل شهادت سومار عملیات
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت جراحات وارده به بدن

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش شهر نوشهر آبادی اویل
تاریخ تدفین گلزار نوشهر    
اویلی ریکا. بازدید : 145 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (2)
شهید علی قمی اویلی
نام پدر : مهدی
تاریخ تولد : 1340/11/04
تاریخ شهادت : 1362/01/21
محل تولد : نوشهر
اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل مجرد جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت بسیج یگان
تحصیلات دیپلم رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر کلانتر قمی شغل
رسته پیاده تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1362/01/21 محل شهادت شرهانی عملیات عملیات والفجر 1
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت جراحات وارده به بدن

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مفقود شهرستان
بخش شهر - آبادی
تاریخ تدفین گلزار -    
اویلی ریکا. بازدید : 136 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (0)

شهید عبدالكریم قمی اویلی
نام پدر : فرج الله
تاریخ تولد : 1342/03/08
تاریخ شهادت : 1365/10/04
محل تولد : نوشهر
اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل مجرد جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت سپاه - كادر یگان
تحصیلات راهنمایی رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر کوکب خطیبی کشکک شغل
رسته پیاده تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1365/10/04 محل شهادت ام الرصاص عملیات عملیات کربلای 4
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت جراحات وارده به بدن

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مفقود شهرستان
بخش شهر - آبادی
تاریخ تدفین گلزار -    




اویلی ریکا. بازدید : 163 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (0)

شهید قربان علی قمی اویلی
نام پدر : عباس
تاریخ تولد : 1346/05/16
تاریخ شهادت : 1367/04/14
محل تولد : نوشهر
اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل مجرد جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت سپاه - سرباز یگان تیپ مستقل کماندویی نیروی مخصوص  58 مالک اشتر
تحصیلات متوسطه رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر فاطمه قمی اویلی شغل کشاورزی
رسته مخابرات و الکترونیک تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1367/04/14 محل شهادت سردشت عملیات
موضوع شهادت کردستان نحوه شهادت اصابت ترکش

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش شهر اویل آبادی
تاریخ تدفین 1367/04/21 گلزار اویل    

اویلی ریکا. بازدید : 140 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (0)

شهید مظفر قمی اویلی
نام پدر : غلام حسین
تاریخ تولد : 1350/04/19
تاریخ شهادت : 1366/01/18
محل تولد : نوشهر
اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان البرز شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل مجرد جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت بسیج یگان لشگر 25 کربلا
تحصیلات راهنمایی رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر مهدی خدابنده شغل دانش آموزی
رسته مخابرات و الکترونیک تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1366/01/18 محل شهادت شلمچه عملیات عمليات‌ کربلاي 8
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش شهر اویل آبادی
تاریخ تدفین 1366/0/0 گلزار اویل  

اویلی ریکا. بازدید : 243 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (0)
شهید محمد قمی اویلی
نام پدر : باقر
تاریخ تولد : 1346/02/14
تاریخ شهادت : 1364/12/05
محل تولد : نوشهر
اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل متاهل جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت سپاه - سرباز یگان لشگر 25 کربلا
تحصیلات راهنمایی رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر حسنیه قمی اویلی شغل
رسته مخابرات و الکترونیک تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1364/12/05 محل شهادت جنوب فاو عملیات
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت جراحات وارده دراثر بمباران هوایی

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش شهر اویل آبادی
تاریخ تدفین 1365/0/0 گلزار اویل    

اویلی ریکا. بازدید : 105 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (1)
شهید اباصلت قمی اویلی
شهید اباصلت قمی اویلی
نام پدر : حیدر
تاریخ تولد : 1347/07/03
تاریخ شهادت : 1365/04/07
محل تولد : نوشهر
اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل مجرد جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت بسیج یگان
تحصیلات راهنمایی رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر محرم فرخی اویل شغل
رسته پیاده تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1365/04/07 محل شهادت مهران عملیات عملیات کربلای1
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت اصابت ترکش

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش شهر اویل آبادی
تاریخ تدفین 1365/04/15 گلزار اویل    

اویلی ریکا. بازدید : 138 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (1)
شهید افراسیاب قمی اویلی
شهید افراسیاب قمی اویلی
نام پدر : نظامعلی
تاریخ تولد : 1334/08/09
تاریخ شهادت : 1361/05/20
محل تولد : نوشهر
اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل متاهل جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت بسیج یگان لشگر 27 محمد رسول الله
تحصیلات ابتدایی رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر سکینه خدابنده شغل
رسته پیاده تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1361/05/20 محل شهادت شلمچه عملیات عملیات رمضان
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت جراحات وارده به بدن

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش شهر نوشهر آبادی
تاریخ تدفین 1377/02/11 گلزار نوشهر  

اویلی ریکا. بازدید : 161 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (0)
 شهید احسان الله قمی اویلی
شهید احسان الله قمی اویلی
نام پدر : فرهاد
تاریخ تولد : 1349/05/15
تاریخ شهادت : 1362/07/27
محل تولد : نوشهر
اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل مجرد جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت بسیج یگان لشگر 25 کربلا
تحصیلات متوسطه رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر مریم قمی شغل دانش آموزی
رسته فنی و مهندسی تخصص تخریب

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1362/07/27 محل شهادت مریوان عملیات عملیات والفجر 4
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت جراحات وارده دراثر بمباران هوایی

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش شهر بندپی آبادی
تاریخ تدفین 1362/08/03 گلزار بندپی    

اویلی ریکا. بازدید : 131 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (1)

شهید یحیی قمی تبار بین
نام پدر : ذكریا
تاریخ تولد : 1307/02/07
تاریخ شهادت : 1365/12/19
محل تولد : نوشهر
اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل متاهل جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت بسیج یگان لشگر 25 کربلا
تحصیلات نامشخص رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر شمسیه قمی شغل
رسته پیاده تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1365/12/19 محل شهادت شلمچه عملیات عمليات کربلاي 5
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت اصابت ترکش به سر و صورت و قطع پا راست

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش شهر چلندر آبادی
تاریخ تدفین 1365/12/25 گلزار چلندر    

اویلی ریکا. بازدید : 119 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (2)
شهید عباس قمی اویلی(خدابنده )
نام پدر : ابولقاسم
تاریخ تولد : 1349/08/05
تاریخ شهادت : 1370/09/19
محل تولد : نوشهر
اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل مجرد جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت انتظامی - سرباز یگان ناحیه انتظامی کرمان
تحصیلات ابتدایی رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر خاتم آقا قمی شغل کارگری
رسته پیاده تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1370/09/19 محل شهادت کرمان عملیات
موضوع شهادت اشرار نحوه شهادت جراحات وارده به بدن توسط قاچاقچیان

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش شهر اویل آبادی
تاریخ تدفین 1370/09/21 گلزار اویل    

اویلی ریکا. بازدید : 98 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (1)
شهید رزم ارا قمی اویلی


شهید رزم آرا قمی اویلی
نام پدر : شیرمحمد
تاریخ تولد : 1345/03/22
تاریخ شهادت : 1365/10/22
محل تولد : نوشهر
اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل مجرد جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت بسیج یگان لشگر 25 کربلا
تحصیلات حوزوی رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر فاطمه قمی اویلی شغل روحانيت - فرهنگی
رسته بهداشت و درمان تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1365/10/22 محل شهادت شلمچه عملیات عمليات کربلاي 5
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت اصابت خمپاره

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش شهر اویل آبادی
تاریخ تدفین گلزار اویل    

اویلی ریکا. بازدید : 99 پنجشنبه 20 شهریور 1393 نظرات (0)

شهید یزدان وازی



شهید یزدان وازی
نام پدر : الله قلی
تاریخ تولد : 1325/02/30
تاریخ شهادت : 1362/12/05
محل تولد : نوشهر


اطلاعاتی از شهید که با مشخص شده اند ناقص بوده و در صورتی که اسنادی در ارتباط با آن مورد در دست دارید برای ما ارسال نمایید.

مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل متاهل جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت بسیج یگان
تحصیلات نامشخص رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر فیروه وازی شغل کارگری
رسته پیاده تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1362/12/05 محل شهادت دهلران عملیات عملیات والفجر6
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت اصابت ترکش خمپاره

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مفقود شهرستان
بخش شهر - آبادی
تاریخ تدفین گلزار -    
اویلی ریکا. بازدید : 107 پنجشنبه 20 شهریور 1393 نظرات (0)


مشخصات
کشور ايران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش
شهر
آبادی
وضعیت تاهل مجرد جنسیت مذکر دین اسلام‌‌
مذهب‌‌ شیعه عضویت ارتش - سرباز یگان تیپ 58 مستقل تکاور ذوالفقار
تحصیلات ابتدایی رشته تحصیلی نامشخص مسئولیت نامشخص
نام مادر گل اندام قمی اویلی شغل
رسته پیاده تخصص

شناسنامه شهادت
تاریخ شهادت 1360/06/14 محل شهادت بازی دراز عملیات عملیات رجائی و باهنر
موضوع شهادت جبهه نحوه شهادت اصابت گلوله آر.پی.چی

شناسنامه تدفین
کشور ایران استان مازندران شهرستان نوشهر
بخش شهر اویل آبادی
تاریخ تدفین 1360/06/17 گلزار اویل    

اویلی ریکا. بازدید : 122 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (2)


جلسه شوارای ورزشی و شورای محل جهت هماهنگی و هر چه باشکوه تر شدن مسابقات فوتبال و جشن خانوادگی روستای اویل

شورای روستای اویل اقایان صفر .شعبان و صدرالله قمی اویلی

شورای ورزشی اویل اقایان حسن.اسماعیل.مهدی قمی اویلی واحمد خدابنده

اویلی ریکا. بازدید : 117 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (3)

نام چشمه های موجود در روستای اویل

چشمه ها  در روستا تنها منبع تامین اب شرب  اند و نهر های کوچکی که  از در ه ها جاری می شود     به صورت فصلی تامین اب آشامیدنی احشام را بر عهده دارد .انچه قابل ذکر است و با کما ل تاسف تاکنون چاره برای آن اندیشیده نشده مشکل کمبود آب آشامیدنی در روستا است اگر چه در سالهای دور با لوله کشی غیر اصولی و البته با همت اهالی منبع بتونی در حصل سر احداث ضمن انتقال اب  چشمه های خرابه و پی کمر به این مخزن روستا لوله کشی اب دارد اما به دلیل غیر اصولی بودن و کم بودن اب با توجه به افزایش جمعیت و احداث خانه های جدید متاسفانه در تابستان با کمبود شدید آب شرب روبرو بوده و گاهی صبح ها یا بعد الظهر ها به مدت نیم یا کمتر ازنیم ساعت فلکه اصلی آب برای مصرف عموم باز وبعد از آن بسته می شود چنانکه قبلا ذکر شد اویل باغ های زیادی داشت در منطقه ای شهره به ((باغ بن )) ولی به مرور باغ ها خشک و اویل شکل روستایی کم درخت به خود گرفت .هم اکنون چند نفر از اهالی اقدام به کاشت درخت در حیاط خانه ها و یا زمین های اطراف کرده اند که امید می رود نسل جدید اقدام به کاشت بیشتر درخت نماید. زیا د بودن زمین زراعی برای کشت ((گورس)) یا ارزن و ((مجی یا مرجی)) عدس- ((گنم و جو))- گندم و جو به مرور در سالهای پیشین به دلیل تامین خوارک انسان ودام ضروری و اجتناب ناپذیر بود  در ذیل نام چشمه ها با وجه تسیمه آن آمده است به امید اینکه فرزندان امروز اویل فکری برای فردا ی روستا و ابادی و پیشینه خود نمایند ایدون باد:

   نذری چشمه ( NAZRI-E- CHESHMEH)

نذری + چشمه     چشمه نذری  (نذری اسم دخترانه نیز هست ) بالاتر از حمام قدیمی قرار داشت

اوتیرکک  چشمه((O- TIRKAK-E-GHSHME او+ تیر +کک+ چشمه

او : اب   تیر : شتاب   یا نشانه  تیر هارکدمه : نشان کردم   کک : محل      او+ تیر +کک+ چشمه 

جار چشمه ((JAR--E-  GHESHME)

جار + چشمه

جار : دشت- کشتزار  چشمه : چشمه  چشمه دشت

-کر پشت چشمه ( KRPESHT -E-  GHSHME)

کر + پشت + چشمه

کر: : صخره     پشت : پشت  چشمه پشت صخره

-خرابه چشمه (GHSHME -E- -KARABEH)

1.خرابه ویرانه جائیکه اباد بود و خراب شد

 2- دامنه ای که دران درختچه بود و برای کشت مناسب نبود-  چشمه خرابه

ملوک چشمه (MELOK- GHSHME)

ملوک : اسمی زنانه + چشمه        چشمه ملوک   حوالی زلوال کش واقع است

 حسل سر چشمه (HASEL-SAR-E- GHSHME-)

1-حس سل: اب بند   سر : ابتدا     حسل سر : به معنی بالای اب بند  که به مرور یکی از سین ها حذف و حصل سر  شده  است

2- حاصل سر : به معنی بالای محل به حاصل رسیدن  چشمه حسل سر

لزیر چشمه  ( LAZIR-E-GHSHME)

چشمه لزیر در حال حاضر خشک شده است

دیان چشمه ( DIAN-E- GHSHME )

دیان: دیوان (  چشمه دیان )

کرچک چشمه ((KR-GHEK-E- GHSHME

کر + چک

چشمه کرچک ( چشمه ای که از داخل سنگ بیرون می چکد)

پی کمر چشمه (  PI- KAMAR-E-GHSHME-)

پی : پشت +بعد   کمر : کمر کش   چشمه  پشت کمرکش  کوه

چشمه پی کمر

- سیو خنی چشمه (SIO- KHENI E GHSHME) 

1-سیو : سیاه  خنی    : باید خینی  یا قهوه ای باشد جایکه خاکش قهوه ای مایل به سیاه است  جای موصوف وصفت عوض شود می شود خاکستری که به سایه میزند قهو ه ای سوخته

2. سیو : سیاه  خنی : خوانی  سیاه خوانی

3سیو : سیاه   خنی : سمت و سو

4. خنی : خانی   مال خان   چشمه خانی سیاه

مطالب فوف برداشته شده ازhttp://avil.persianblog.ir

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
روستای اویل از توابع کجور واقع در شهرستان نوشهر می باشد . این وبلاگ شما را با این روستای سرسبز آشنا می سازد ...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    اگه امکانات باشه دوباره اویل رو برای محل زندگی انتخاب میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 46
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 206
  • بازدید سال : 1,959
  • بازدید کلی : 28,662
  • کدهای اختصاصی